Brommers, brommers en nog eens brommers - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ruud - WaarBenJij.nu Brommers, brommers en nog eens brommers - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ruud - WaarBenJij.nu

Brommers, brommers en nog eens brommers

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

20 Juni 2014 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Vandaag zijn we aangekomen in Saigon ofwel Ho Chi Minh. Na gisterenmorgen om 8 uur van huis uit te zijn vertrokken waren we toch wel een beetje op toen we hier aankwamen. De vluchten en de transfers liepen geweldig maar na zo'n 17 uur opgevouwen te heb gezeten ben je toch blij als je een bed ziet. Hier hebben we dan ook kostelijk gebruik van gemaakt en ff een paar uurtjes teruggepakt.
We zijn vanmiddag de stad een beetje gaan verkennen in zoverre dat mogelijk is met een stad van 14 miljoen inwoners en de daarbij behorende 9 miljoen brommers.
Om hier een weg over te steken word er geadviseerd (voor de twijfelaars) je ogen dicht te doen en rustig over te steken tot je er bent. De Vietnamezen zijn niet anders gewend dan in ieder gaatje te duiken dat er is (met de brommer dan hè). Het is even wennen aan al die brommertjes maar zoveel als er hier dan ook rond rijden, heb ik nog geen aanrijding of iets wat er op lijkt gezien.
Natuurlijk moet er altijd wel iets zijn wat niet werkt of waar je niet aan gedacht had, zo ook bij ons.
In Vietnam word er betaald met Vietnamese Dong. Ik had thuis m'n huiswerk al een beetje gedaan en de bankpas al op wereld gezet. Dus na een keer of 8 geprobeerd te hebben om uit een of andere automaat ook maar een Dong te hebben gekregen konden we weer terug naar het hotel. Hier aangekomen heb ik meteen de instellingen van m'n bankpas ingekeken en wat blijkt: alles staat uit buiten Europa. Gelukkig kon ik dit via de app zonder random-reader (deze zijn we vergeten) allemaal opnieuw instellen.
Dus ervan uitgaande dat ik nu wel zou kunnen pinnen met een back-up voor als het nog niet zou gaan terug naar down-town Saigon. Na 2 keer bij verschillende automaten het geprobeerd te hebben heb ik de moed opgegeven en mijn grote vriend in moeilijke tijden erbij gepakt, VISA. 1 keer geprobeerd en in keer raak, ik heb meteen het hoogste bedrag gepind wat ik kon dus dan maar met 2 miljoen dong over straat lopen. ( 1 euro = 30000 dong ongeveer). Met andere woorden had ik zo'n 70 euro gepind

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Actief sinds 20 Juni 2014
Verslag gelezen: 618
Totaal aantal bezoekers 1048

Voorgaande reizen:

20 Juni 2014 - 09 Juli 2014

Vietnam van zuid naar noord

Landen bezocht: